fbpx

Jak tworzyć dobre opisy produktów?

15 lutego 2021
Kamil

Jeśli prowadzisz swój sklep internetowy lub dopiero zamierzasz takowy otworzyć, z pewnością wiesz, że każdy produkt, który w nim umieścisz, musi mieć swój opis. Dzięki temu nie tylko przedstawisz klientom swoją ofertę, ale także pokażesz korzyści, jakie zyskają, podczas jego użytkowania. Zapraszamy Cię do kontaktu z naszą agencją reklamową z Wadowic. Z chęcią pomożemy Ci przygotować dopasowane do branży teksty.

 

Czym są opisy produktowe?

 

Pod każdym artykułem z oferty sklepu internetowego powinna znaleźć się krótka informacja, dotycząca najistotniejszych cech tego produktu. Dobrze także, gdy jednoznacznie będzie wskazywać również korzyści, płynące z jego posiadania i użytkowania. Obecnie coraz więcej firm stawia na treści kreatywne, które zwabią większą ilość odbiorców. Już nie tylko sama charakterystyka produktu jest istotna, ale także zaznaczenie do jakiej grupy ludzi skierowana jest dana rzecz.

Każda informacja produktowa musi być unikalna. Oznacza to, że nie wolno kopiować treści, którą możesz znaleźć u producenta, nawet jeżeli on sam bezpośrednio na to pozwala. Ściąganie tego typu tekstów od konkurencji lub innych osób może doprowadzić do poważnych sankcji.

 

 

 

 

Pomoc agencji reklamowej z Wadowic

 

Dlaczego zatem nie przekopiować wpisów producenta? Stworzysz wtedy tzw. duplicate content i doprowadzisz do tego, że robot Google odrzuci Twój opis, gdyż uzna go za nieunikalny. Najlepiej jest napisać własną notatkę o produkcie. Jeśli masz z tym problem, zwróć się o pomoc do naszej agencji reklamowej, z chęcią Ci pomożemy.

 

Co jest ważne w opisie produktów?

 

Tworzenie krótkich informacji o ofercie jest często trudne. Głównie ze względu na subiektywną ocenę dotyczącą oferty. Jako właściciel, nie zawsze w pełni możesz oddać cechy towarów. Bardzo istotna jest także umiejętność pisania. Spójny i wzorcowy opis powinien mieć między 100 –1500 znaków ze spacjami. Współpracując z agencją reklamową, możesz liczyć nie tylko na cenne wskazówki, ale także zlecić osobom tam pracującym stworzenie takich tekstów.

 

Pamiętaj także, że Twój sklep internetowy musi zostać dobrze wypozycjonowany w Google, by towar z oferty wyświetlał się jak największej liczbie osób. W tym wypadku warto postawić na dobrze przygotowane meta description. Są to teksty, które widzisz zazwyczaj w wyszukiwarce, tuż po wpisaniu hasła. Dokładniej jest to fragment kodu strony www, który dostarcza użytkownikowi, jak i robotom wyszukiwarki, informacji o zawartości danej podstrony.

 

Dzięki tym informacjom klient w łatwiejszy sposób może znaleźć opisany produkt z Twojej oferty. Warto zwrócić w tym momencie także uwagę na słowa kluczowe, które trzeba zawrzeć nie tylko w meta description i title, ale również w opisie produktu. Muszą one odpowiadać rodzajowi towarów, a także być frazami chętnie wyszukiwanymi. Choć nasza agencja reklamowa wypozycjonuje Twój sklep internetowy nawet na mało popularne frazy.

 

Ile powinno być opisów produktów na www?

 

Odpowiedź na powyższe pytanie jest prosta: tyle, ile masz poszczególnych produktów w ofercie. Dobrze jest tworzyć także nieco dłuższe artykułu do kategorii produktowych. Jeśli zatem w Twoim sklepie internetowym ma znajdować się dużo krótkich tekstów, warto skorzystać z pomocy agencji reklamowej! Jesteśmy do Twojej dyspozycji! Zapraszamy też do Wadowic do naszego biura.