Kilka ostatnich miesięcy pokazało, że każda firma – i to bez względu na branżę, w której działa – powinna mieć swoją wizytówkę w sieci, czyli stronę internetową. W ten sposób można nie tylko dotrzeć do nowych klientów, ale również utrzymać z nimi kontakt, gdy inne formy komunikacji zawodzą (np. przymusowe zamknięcie lokalu). Strona internetowa jest źródeł informacji dla odwiedzających, a dodatkowo świetnym narzędziem do budowania świadomości marki. Warto potraktować ją jako inwestycję w rozwój swojej firmy i to inwestycję o dużej stopie zwrotu. Jeśli zastanawiasz się, jakie konkretnie korzyści przynosi strona www, to zapoznaj się z najnowszym wpisem na blogu.
Wyobraź sobie, że jesteś na targach branżowych i nie masz wizytówki, którą mógłbyś wręczyć potencjalnym klientom. Internet jest właśnie takim wielkim targiem, a wizytówkami są strony internetowe. Wadowice, Kraków, Warszawa? W zasadzie nie ma większego znaczenia, gdzie zlokalizowana jest Twoja firma, ponieważ mogą ją odwiedzić osoby z każdego zakątka Polski lub świata.
Oczywiście, jeśli działasz lokalnie, to powinno Ci zależeć głównie na wizytach osób z okolicy, ale to temat na inny wpis. Pierwszą zaletą jest więc możliwość dotarcia do całkowicie nowych osób, które z automatu stają się Twoimi potencjalnymi klientami.
Druga zaleta to funkcja informacyjna, czyli przedstawienie potencjalnym klientom wszystkich niezbędnych informacji o swojej firmie. Godziny otwarcia, cennik, zakres usług, adres, dane korespondencyjne itd. Nie bez powodu mówi się o stronach internetowych, że są wizytówkami w sieci.
A skoro tak, to muszą zawierać takie informacje, które zostałyby umieszczone na klasycznych wizytówkach. W końcu klient musi w jakiś sposób Cię poznać i do Ciebie dotrzeć, więc należy mu to ułatwić. A jeśli do tego zrobisz to w przystępnej graficznie formie, to zyskasz jego zaufanie już na samym starcie.
Kolejny atut stron www to budowanie pozytywnego wizerunku i zaufania. Nie bez przyczyny mówi się, że jeśli Cię nie ma w Internecie, to nie istniejesz. Brak wzmianki o firmie w sieci lub witryna, która pamięta lepsze czasy, zniechęcą klientów. Dlatego tak ważne jest nie tylko stworzenie swojego miejsca w Internecie, ale również zadbanie o płynność i responsywność strony internetowej. I znowu – jest to temat na inny artykuł, ale warto o tym pamiętać, bo nieaktualizowana od kilku lat strona może już nie spełniać obecnych wymagań. Jako właściciel możesz sprawdzić, jak prezentują się inne branżowe strony www. Wadowice to Twój główny obszar działań? W takim razie warto zrobić research nie tylko wśród lokalnej konkurencji, ale także szerzej albo zlecić to zadanie profesjonaliście. Pamiętaj, że w przypadku stron www pierwsze wrażenie jest bardzo ważne, więc liczą się nie tylko kwestie techniczne, ale również grafika i teksty, więc warto zadbać o ten aspekt.
I wreszcie ostatnia zaleta, która szczególnie wybrzmiała w 2020 roku, czyli szybsze reagowanie na niespodziewane sytuacje.
Krajowy lockdown zaskoczył wiele branż, a firmy, które w momencie przymusowego zamknięcia swojego biznesu nie miały strony internetowej, zostały za swoją konkurencją. Trudno przewidzieć, co przyniesie przyszłość, jednak nie ma żadnych wątpliwości, że własna strona www pozwala łatwiej dotrzeć do nowych klientów. I to zarówno w czasach kryzysu, jak i w normalnym okresie. Warto więc dać sobie i swojej firmie taką szansę, bo może okazać się, że to „być albo nie być” dla biznesu.
Całkowicie osobną kategorią są sklepy online, które pozwalają w zasadzie dotrzeć do klientów z całej Polski, a nawet dalej – poza granice kraju.
Czy warto? Z pewnością tak, ponieważ z większą skalą biznesu wiąże się zazwyczaj większy dochód. Jakie więc wybrać sklepy internetowe? Wadowice czy Warszawa? Oczywiście, bardzo dużo zależy od rodzaju asortymentu oraz jego ilości, ale kluczową kwestią jest przede wszystkim profesjonalizm, który pozwoli zapewnić m.in. bezpieczeństwo transakcji.
W związku z tym warto skorzystać z doświadczenia i wiedzy profesjonalistów, którzy doradzą najlepsze rozwiązania. Być może w Twoim przypadku sprawdzi się gotowa platforma, którą wystarczy dostosować pod dany asortyment? A może lepiej postawić na dedykowane rozwiązania? Krótka analiza potrzeb, możliwości i planów na przyszłość powinna ułatwić znalezienie najlepszej opcji.